Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Ile kosztuje makijaż permanentny brwi metoda piórkowa? Rysowanie włosków brwi. Makijaż permanentny Grudziądz
Metoda piórkowa jest to technika uderzeń włosowych (technika ostrza), dzięki której makijaż permanentny jest
Jeans, jeans i jeszcze raz jeans
Niewątpliwym królem każdego sezonu, od kilkunastu dobrych lat jest jeans. Zmieniają się kroje i wzory, jednak materiał pozostaje ten sam. Początki materiału sięgają lat dwudziestych XX
Pedicure gehwol. Gładkie stopy dla każdej kobiety
Alternatywa dla salonów kosmetycznych, czyli pedicure gehwol
Każda kobieta marzy o idealnie gładkich stopach, niestety nie każda takie posiada. Indywidualne uwarunkowania,
Ile kosztuje makijaż permanentny ust? Dla udoskonalenia naszych ust. Makijaż permanentny Rzeszów
Stały makijaż warg sprawia, że ​​usta wyglądają piękniej i będą trwać przez co najmniej pięć lat, a często nawet dłużej! 
Poszukiwanie idealnego kosmetyku - porady praktyczne
Wielość produktów kosmetycznych w sklepach potrafi przyprawić o zawrót głowy. Co zrobić, żeby znaleźć ten właściwy, najlepiej dopasowany do naszych potrzeb? Poniżej
Powrót crop topa
Początek noszenia krótkich topów sięga lat dziewięćdziesiątych. Wtedy były one hitem i obowiązkowym elementem garderoby każdej dziewczyny. Później przyszedł czas, w którym posiadanie i ubieranie bluzek
Zero waste w pielęgnacji
Idea zero waste zyskuje coraz większą popularność. Polega głównie na maksymalnym ograniczeniu produkcji odpadów w naszym gospodarstwie domowym. Ogólnoświatowy problem zanieczyszczenia środowiska

Posted by on Lip 11, 2021 in Zdrowie |

Jak obniżyć cholesterol?

Jak obniżyć cholesterol?

Zły cholesterol, bo o nim mowa, w negatywny sposób oddziałuje na funkcjonowanie układu krwionośnego. Złogi białek i tłuszczów odkładając się w naczyniach krwionośnych, powodują ich zwężenie, utrudniając tym samym przepływ tlenu i substancji odżywczych. W konsekwencji wzrasta ryzyko poważnych chorób.

Brak kontroli poziomu cholesterolu może skutkować m. in. obniżeniem kondycji, udarem niedokrwiennym czy zawałem serca. Takich czarnych scenariuszy można uniknąć, zmieniając swoje nawyki żywieniowe. Moment, kiedy lipidogram wskazuje na ponad 115 mg/dl (LDL) i ponad 35-40 mg/dl (HDL), to dla nas ostatni dzwonek.

Co nam nie służy, czego unikać? Co włączyć do diety?

Zbijanie poziomu cholesterolu jest równoznaczne z rezygnacją ze spożywania tłuszczów zwierzęcych, potraw smażonych i przetworzonych. Wykluczyć należy smalec i słoninę, z nabiału – tłuste mleko, masło i śmietanki. Niewskazane są wołowina, wieprzowina, słodzone napoje i popularne przekąski. Co oczywiste, odstawia się także fast foody.

Jak obniżyć cholesterol? Stosując odpowiednio zbilansowaną dietę. Tłuste mięsa powinno zastąpić się drobiem, rybami i chudymi wędlinami. Na stołach osób pragnących zbić cholesterol, zagościć powinny warzywa i owoce. W diecie dla osób z podwyższonym poziomem cholesterolu znaleźć muszą się lekkostrawne, pieczone lub gotowane dania.

Dieta ma znaczenie!

Nie wiesz, jak obniżyć cholesterol? Zacznij od codziennych nawyków żywieniowych. Im mniej przetworzonej żywności, tym lepiej. Powinno się zrezygnować z tłuszczów zwierzęcych (smalec, słonina, masło) na rzecz oliwy z oliwek oraz olejów roślinnych. Warto włączyć do jadłospisu produkty bogate w błonnik (m. in. otręby, owsianki, jabłka, dynię).

Jak zostało to wielokrotnie podkreślone, kluczowe znaczenie przy diecie obniżającej cholesterol, ma wybór odpowiednich tłuszczów. Tłoczone na zimno oleje z roślin są bogactwem witamin, nienasyconych kwasów tłuszczowych i antyoksydantów. Te ostatnie, nie dość, że pomagają zbijać cholesterol, to usuwają wolne rodniki i obniżają ciśnienie.