Franczyza – wzmacnia czy osłabia siłę marki?
Własny biznes franczyza ubrania i światowej sławy marki bardzo zgrabnie łączą się w całość. Zastanawiasz się czy franczyza sprzyja wzmocnieniu marki?
Czym jest franczyza i co należy o niej wiedzieć? Franczyza polega na współpracy całkowicie niezależnych od siebie firm, które są połączone przy pomocy umowy franczyzowej.
Jakie są najważniejsze zalety biznesu w systemie franczyzowym?
-
Nie musisz mieć dużego doświadczenia w biznesie, ponieważ pracując we franczyzie nawiązujesz współpracę z gigantem w danej branży, który oprócz tego, że pozwala ci na pracę pod swoim szyldem, to również bardzo często udziela wsparcia oraz know-how. Franczyzodawcy bardzo często organizują szkolenia dla swoich współpracowników oraz dofinansowują ich rozwój, aby franczyzowe punkty były spójne z wizją i rozwojem całej marki. Pracując w systemie franczyzowym można się więc sporo nauczyć.
-
Pracujesz pod szyldem znanej marki, więc nie interesuje cię promowanie marki oraz marketing. To duże oszczędności, ponieważ na samym początku najwięcej pochłania właśnie przekonanie klienta do nowego produktu bądź usługi. Dodatkowo, nie musisz martwić się kreatywną stroną rozwoju swojego biznesu.
-
Masz stałą szansę na rozwój, gdyż duże marki zawsze dynamicznie rozwijają się, a ty musisz rozwijać się razem z nimi. Pracując we franczyzie możesz zebrać gigantyczne doświadczenie.
-
Wchodzisz w dość bezpieczny biznes, ponieważ marki o ugruntowanej pozycji na rynku można prognozować z dość dużą dokładnością.
-
Możesz sprzedawać wszystko, na co masz ochotę, wystarczy, że znajdziesz markę, która spełnia najwięcej twoich oczekiwań. Franczyza jest naprawdę szerokim oraz dość popularnym zagadnieniem.
Franczyza – wzmacnia czy osłabia siłę marki? Która strona wygrywa?
Franczyza sprzyja rozwojowi dużej marki, ale jeśli jesteś franczyzobiorcą z aspiracjami na rozwój własnej marki w przyszłości nie warto tracić czasu na franczyzę, a lepiej od początku postawić na rozwój swojego biznesu.
Najnowsze komentarze